• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81482
+
-

ساخت  دیوار در نقاط پرتگاهی جاده چالوس

خبر
ساخت  دیوار در نقاط پرتگاهی جاده چالوس

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز از اجرای دیوار در نقاط پرتگاهی در حد فاصل تونل کندوان تا سه‌راهی دیزین خبر داد.
«مهرداد جهانی» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به انجام پروژه‌های راهداری در محور کرج- کندوان، از اجرای دیوار سنگی به ارتفاع 5 تا ۹ متر در 2 نقطه ریزشی با سابقه ریزش سنگ از شیب کوه با اعتبار بالغ بر 4 میلیارد تومان خبر داد.
وی در ادامه با اشاره به اجرای دیوار بتنی به ارتفاع حدود 6 متر در محدوده درده، گفت: این پروژه به دلیل آب‌شستگی جاده در فروردین، آن هم به دلیل طغیان رودخانه، با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان انجام شد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز به اجرای دیوار در نقاط پرتگاهی حد فاصل تونل کندوان تا سه‌راهی دیزین اشاره کرد و گفت: این مهم به منظور ارتقای ایمنی و جلوگیری از سقوط به دره با اعتبار 3 میلیارد تومان در حال انجام است.
جهانی در بخش دیگری به تامین و نصب ۴۰۰ نیوجرسی چهارمتری با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: تعمیر و نگهداری گاردریل‌های محور نیز با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی انجام شده است.
وی اضافه کرد: ایمن‌سازی سقف تونل امیرکبیر با اجرا و نصب توری به منظور جلوگیری از ریزش سقف تونل به طول ۷۰۰ متر با هزینه 7 میلیارد تومان انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: عملیات‌ راهداری شامل خاک‌برداری، ریزش‌برداری، شانه‌سازی، نصب تابلو و علایم، رنگ‌آمیزی و شست‌وشوی علایم، پاک‌سازی محور، لق‌گیری، انجام دریواسیون، تنقیه پل‌ها، لکه‌گیری، تعمیر و نگهداری روشنایی و تهویه تونل‌ها به صورت مستمر درحال انجام است.
جهانی با تاکید بر این‌که پروژه‌های اعلام‌شده از محل اعتبارات سازمان راهداری کشور است، گفت: اعتبار استانی تخصیص‌داده‌شده برای راهداری شهرستان کرج، حدود ۸۰۰ میلیون تومان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید